З В І Т
директора Немирівського ЗДО № 3 «Дзвіночок»
Бакало Світлани Павлівни
про діяльність закладу
за 2022-2023 навчальний рік
Даний звіт зроблений відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 №55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» та «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».
Немирівський заклад дошкільної освіти (далі - ЗДО) (ясла-садок) №3 «Дзвіночок» Немирівської міської ради знаходиться за адресою: 22800, вулиця Шевченка, 6, місто Немирів, Вінницький район, Вінницька область. Розпочав своє функціонування у 1965 році.
Немирівський ЗДО № 3 «Дзвіночок» у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про заклад дошкільної освіти, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом. Мовою освітнього процесу та повсякденного спілкування в закладі є українська.
За проєктною потужністю Немирівський ЗДО №3 «Дзвіночок» розрахований на 246 місць для дітей від 2-х років до 6(7) років. Групи комплектуються переважно у серпні-вересні згідно поданих заяв батьків та відповідних документів за віковими ознаками.
У 2022-2023 навчальному році укомплектовано 10 вікових груп:
• 2 групи раннього віку;
• 3 групи молодшого дошкільного віку;
• 3 групи середнього дошкільного віку;
• 2 групи старшого дошкільного віку.
Режим роботи: заклад працює за п’ятиденним режимом роботи, 10 груп з 10,5 год. перебуванням дітей.
Упродовж 2022-2023 н.р. функціонувало чотири чергових групи, до яких першочергово були зараховані діти, батьки яких мобілізовані до ЗСУ та інших військових формувань, працюють в критичній інфраструктурі, із числа ВПО та батьків одинаків.
Освітній процес у закладі забезпечує перехід на нову сучасну модель виховання та навчання дітей, виконує функції:
• соціальну: соціальний захист та адаптація дітей;
• оздоровчу: охорона та зміцнення здоров'я дітей;
• освітню: навчання та виховання дітей;
• культурно-розважальну: змістовне дозвілля дітей;
• просвітницьку: психолого-педагогічна просвіта батьків.
Основні освітні програми:
• Базовий компонент дошкільної освіти в Україні,
• Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина».
У 2022/2023 н.р. освітній процес в ЗДО забезпечувало 57 працівників: 29 осіб – обслуговуючий та технічний персонал; 1 сестра медична старша; 27 педагогів: директор, вихователь-методист, 17 вихователів, 2 музичних керівники, 1 інструктор з фізкультури, 1 вчитель-логопед, 1 вчитель хореографії, 2 асистенти вихователя.
Склад педагогічних працівників за кваліфікаційними категоріями:
9 – спеціаліст вищої категорії;
2 – спеціаліст І категорії;
3 – спеціаліст ІІ категорії;
2 – спеціаліст;
7 – оплата по 11 тарифному розряду;
1 – оплата по 10 тарифному розряду;
2 – оплата по 9 тарифному розряду.
Педагогічний колектив закладу постійно працює над підвищенням свого професійного рівня. Щороку згідно з графіком педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації та підлягають атестації відповідно до чинного Положення про атестацію педагогічних працівників. У 2022/2023 навчальному році підвищили кваліфікацію у КЗВН «Вінницька академія безперервної освіти» 10 педагогів: вихователі Адаменко Тетяна Володимирівна, Марценюк Оксана Михайлівна, Булейко Тетяна Володимирівна, Дишкант Тетяна Олександрівна, Дробович Тетяна Євгенівна, Поліщук Олена Григорівна, практичний психолог Павлик Інна Петрівна, вчитель-логопед Сук Галина Василівна, а також директор Бакало Світлана Павлівна та вихователь-методист Кондратюк Вероніка Едуардівна. Підвищення кваліфікації педагогів на сучасному етапі здійснюється шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти за очною, заочною, дистанційною формами навчання або їхнім поєднанням. Педагоги мають можливість самостійно долучитися до короткострокового підвищення кваліфікації шляхом участі у тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, вебінарах, майстер-класах за різними професійними темами і проблемами. Одним із основних напрямків удосконалення рівня професійної компетентності педагогів закладу є професійне самовдосконалення шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності.
У 2022/2023 навчальному році атестовано 4 педагогів закладу. У процесі атестації проводилося всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності працівників. Простежувалося постійне підвищення професійної компетентності педагогів, ріст їх майстерності, розвиток творчої ініціативи, забезпечення ефективності освітнього процесу. Педагоги, які атестувалися, були активними учасниками методичних заходів у закладі. Провели творчі звіти-презентації, колективні перегляди, виставку-презентацію кращих зразків навчально-методичного та дидактичного матеріалу для провадження освітньої діяльності тощо.
За наслідками атестації у 2022/2023 навчальному році присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» вихователю Поліщук Олені Григорівні; продовжено на п’ять років строк дії кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії» практичному психологу Павлик Інні Петрівні, 11 тарифного розряду вихователю Дробович Тетяні Євгенівні та вчителю хореографії Сугак Тетяні Пилипівні.
3. Пріоритетні напрями діяльності закладу
Діяльність Немирівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 «Дзвіночок» у 2022-2023 навчальному році, освітня та методична робота були спрямовані на реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», конкретизованих у річному плані роботи, на забезпечення якості освітньої діяльності, підвищення фахового рівня педагогічних працівників, зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази закладу.
Незважаючи на воєнний період, заклад працював ефективно, злагоджено, всі заплановані заходи були проведені на належному організаційному та естетичному рівні. Колектив закладу продовжував роботу щодо організації сучасного освітнього середовища закладу дошкільної освіти, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини. У закладі при реалізації права дітей на дошкільну освіту враховуються освітні потреби у навчанні і вихованні кожного вихованця, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами.
Педагогічний колектив у 2022-2023 навчальному році спрямовував свою діяльність на розв’язання основних пріоритетних завдань:
1. Посилення заходів безпеки.
2. Формування у дітей національно-патріотичних почуттів, виховання почуття власної гідності як представника українського народу.
3. Продовження роботи щодо підвищення рівня культури українського мовлення дошкільників як основи формування національно-патріотичних почуттів.
4. Організація харчування дітей у закладі за новими нормами та порядком організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ від 24.03.2021 №305.
5. Забезпечення комфортних та безпечних умов навчання та праці.
6. Формування позитивного морально-психологічного клімату в колективі.
7. Налагодження тісної взаємодії з родинами та громадськістю щодо надання якісної дошкільної освіти завдяки розширенню форм та видів співпраці з ними, прозорості та відкритості роботи закладу через роботу веб-сайту, загальнодоступну сторінку Немирівського ЗДО №3 «Дзвіночок» у Facebook.
Методична робота велася відповідно до річного плану роботи ЗДО та була спрямована на методичну, дидактичну, психологічну, етичну та виховну підготовку педагогічних кадрів, підвищення їх професійного рівня. Всі форми методичної роботи (педради, консультації, семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди занять) носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх інноваційної компетентності. Результатом проведеної роботи є те, що вихователі закладу дошкільної освіти використовують в роботі з дітьми сучасні інноваційні технології, інтерактивні методи навчання. З метою підвищення педагогічної майстерності вихователів, спрямовуючи освітній процес на виконання головних завдань, були сплановані та проведені протягом року різні форми методичної роботи.
Заплановані педради відзначались актуальністю та педагогічною доцільністю тематики, інноваційним підходом до їх проведення через використання інтерактивних форм та методів роботи. Окрім організаційно-настановчої та підсумкової педради були проведені тематичні педради: у жовтні - «Національно-патріотичне виховання, як засіб становлення сучасного українця адаптованого до нових умов життя», в лютому - «Формування мовленнєвої компетентності дошкільників засобами художнього слова в інтегрованому просторі закладу дошкільної освіти». На засіданнях педагогічної ради були розглянуті питання формування громадянської компетентності дошкільників засобами народознавства, розвиток мовлення дітей дошкільного віку засобами образотворчого мистецтва, а також інноваційними технологіями ТРВЗ і LEGO. Педагоги закладу поділилися досвідом роботи у всіх вікових групах. Під час їх проведення були використані різноманітні інтерактивні форми та методи роботи: ділові ігри, ігрові та психологічні вправи, робота в мікрогрупах, презентації, моделювання, психолого-педагогічне проєктування, анкетування, що сприяло розвитку творчої думки кожного педагога.
Протягом навчального року методичною службою закладу проводились різноманітні форми інформаційно-консультаційної роботи з педагогами з різних питань організації освітньої діяльності згідно відповідних розділів річного плану. Цікаво і змістовно були проведені тренінги і семінари-практикуми практичним психологом Павлик Інною Петрівною «Зупинимо булінг разом»; «Ми проти СНІДУ! МИ – за життя»; «Емоційне вигорання»; «Стресостійкість, як одна з складових професійного педагога». Удосконалення рівня професійної компетентності – один з основних напрямків реформування системи освіти. З метою постійного підвищення професійного рівня, педагогічої майстерністі та загальної культури педагогів був проведений семінар «Професійний стандарт вихователя».
Отже, управлінська діяльність у 2022-2023 навчальному році спрямовувалася на активізацію творчого потенціалу педагогів, стимулювання їхнього професійного саморозвитку й самоосвіти, а відтак і оновлення форм методичної роботи з кадрами, залучення вихователів, музичних керівників, інструктора з фізичної культури, практичного психолога до організації освітньої роботи з дітьми на засадах особистісно орієнтованого, діяльнісного, компетентнісного, інтегрованого підходів та налагодження тісної взаємодії між дітьми, педагогами і батьками.
Виконання програми розвитку дошкільників у закладі постійно трималося на контролі. Здійснювалося систематичне вивчення умов забезпечення психофізичного здоров’я та рівнів розвитку вихованців ЗДО відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина».
В усіх вікових групах була організована навчально-пізнавальна діяльність відповідно до програмових завдань. Педагоги, через різні види занять, заохочували дошкільнят до критичного мислення, творчості, винахідливості, оцінювали конкретні досягнення дітей.
Діти чергових вікових груп протягом 2022/2023 навчального року отримали достатній рівень знань програмового матеріалу, про що свідчить аналіз даних про засвоєння програмових вимог дітьми дошкільного віку за Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина». Систематичною була робота з різних сфер життєдіяльності, наявні успіхи по розвитку пізнавальних здібностей вихованців через використання творчих завдань, організацію пошуково-дослідницької діяльності, впровадження інноваційних технологій.
За результатами спостережень освітнього процесу відмічено партнерське спілкування вихователів з дітьми. У групах створено умови щодо підтримки позитивного емоційного стану кожної дитини.
Аналіз освітньої роботи з формування у дітей дошкільного віку комунікативних навичок дітей у сфері мовленнєвого спілкування в ЗДО дав змогу виявити позитивні сторони роботи з дітьми по даному питанні:
- вирішення мовленнєвих завдань реалізується через різні види діяльності в усіх вікових групах;
- починаючи з групи раннього віку, вихователі багато уваги приділяють знайомству дітей з властивостями предметів, формують компетентності з освітніх ліній: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному оточенні», «Дитина в світі культури», «Гра дитини», «Мовлення дитини»;
- при плануванні занять користуються методичною літературою та посібниками, обираючи теми занять і послідовність подачі матеріалу у відповідності до принципів дидактики;
- постійно поповнюють та оновлюють дидактичні матеріали, які відповідають віку дитини.
Навчально-мовленнєва діяльність інтегрується з ігровою, руховою, пізнавальною, образотворчою, музичною, театралізованою діяльністю дітей упродовж усього їхнього перебування в групах. Обов’язково передбачається її розгортання в індивідуальній роботі з дітьми, під час спостережень, самостійної діяльності, в різноманітних життєвих ситуаціях спілкування з однолітками та дорослими в парах, підгрупах чи в колективі.
Слід відзначити проведення інтегрованих та комплексних занять з пріоритетом мовленнєвого розвитку вихователями: Поліщук Оленою Григорівною, Адаменко Тетяною Володимирівною, Пелих Людмилою Петрівною, Пелішенко Інною Віталівною. Інтегровані заняття сприяють пізнавальній активності дітей, розширенню кола знань про навколишній світ, людей та їхню діяльність. Цікавою формою з мовленнєвого розвитку та патріотичного виховання дітей був виховний захід «Україна – країна нескорених» проведений вихователем Марценюк Оксаною Михайлівною.
За допомогою казок вихователі розвивають у дітей зв’язне мовлення, використовуючи різні форми роботи з казкою. Мовленнєва робота з дітьми проходить через всі лінії розвитку у формі дидактичних та комунікативних, сюжетно-рольових ігор, читання, розповідання, інсценізації та драматизації художніх творів, показу різних видів театрів, театралізованих ігор, ігор за сюжетами художніх творів, розігрування забавлянок, потішок, пісень, індивідуальної роботи, спеціально-організованих занять, самостійної діяльності дітей, спостережень.
Організовуючи різні форми роботи по формуванню мовленнєвої компетентності, вихователі створюють умови для активного спілкування дітей, обміну думками, судженнями. Діти вміють будувати речення, дотримуючись певного порядку слів, послідовно і логічно відповідати на запитання. Поряд з цим слід констатувати, що діти зазнають труднощів при вживанні синонімів, слів-порівнянь, вживанні складно - підрядних речень, складанні описових розповідей та з власного досвіду, виразному читанні віршів.
З дітьми всіх вікових груп проводились бесіди про здоровий спосіб життя, основи гігієни, профілактику захворювань, попередження травматизму, безпеку життєдіяльності.
Освітня робота з дітьми 6-го року життя будувалася на основі особистісно орієнтованого підходу до дошкільників, що забезпечило розвиток та саморозвиток дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, здібностей, нахилів, інтересів.
Основними складниками підготовки дитини до школи є педагогічна та психологічна готовність. Під педагогічною готовністю розуміється досвід (знання, уміння та навички), набутий дитиною на момент вступу до школи. Психологічна готовність – це якісна своєрідність інтелектуального розвитку дитини та деяких особливостей її особистості, без яких неможливо успішно навчатися в школі. Враховуючи важливість даного питання в ЗДО проводилося обстеження дітей щодо рівнів розвитку психічних процесів.
Поняття «готовність дитини до школи» педагоги-дошкільники розглядають як комплексне і таке, яке охоплює всі сфери життєдіяльності майбутнього першокласника.
Інтелектуальна готовність дитини до школи визначалась у трьох напрямках: загальна обізнаність із зовнішнім світом; рівень розвитку пізнавальної діяльності (увага, пам'ять, мислення, мовлення); володіння деякими навчальними навичками (здійснення звукового аналізу слова, володіння поняттями звук, буква, слово, речення, лічба, підготовленість руки до письма). Старші дошкільники знають і вміють розповідати про себе, свою родину, країну, своє місто, свій дитячий садок. Практичним психологом закладу проведено обстеження пізнавальних умінь та навичок дітей у старших групах. Результати свідчать про те, що вищий рівень мають 74% вихованців, 18% – достатній, 8 % - низький.
Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.
Узагальнені результати психолого-педагогічного обстеження та рівень засвоєння вихованцями знань, розвиток їх умінь і навичок відповідно програмових вимог свідчать, що діти готові долати перші труднощі шкільного життя.
За результатами моніторингових дослідження 73% вихованців повністю оволоділи компетенціями, визначеними в програмі, 76% дітей мають достатні знання з пізнавального розвитку, проявляють грунтовні знання про тварин, сезонні зміни та явища природи, сільськогосподарську працю, екологічно доцільну поведінку.
82% дошкільників вміють лічити в межах 10, встановлюють числові відносини, використовують логіко-математичні вміння в повсякденні.
77% дітей виявляють інтерес до книги, проявляють ініціативу у спілкуванні зі знайомими людьми, спробу читати.
Відображати реальне життя у грі, виконувати ігрові дії за правилами вміють 80% дошкільнят.
Стійкий інтерес до виконання трудових доручень та навички спільної праці мають 84% дітей.
У більшості вихованців достатньо сформовані уявлення про соціум: знають національні звичаї та традиції, столицю України, рідне місто. Усвідомлюють, що вони є громадянами України; знають та поважають символіку України, видатних людей свого краю; орієнтуються з якими країнами межує Україна.
Діти мають достатні знання щодо природного довкілля та називають об’єкти живої і неживої природи, будову рослин, дерев. Відрізняють за описом кущі від дерев; називають пори року, місяці. Називають свійських і диких тварин, уміють знаходити спільне і відмінне у їхніх зовнішніх ознаках, будові, називають рослини і тварини занесені у Червону книгу України.
Діти в основному знають та вміють зображувати геометричні фігури, правильно їх розташовувати на аркуші за вказівкою педагога, розрізняють поняття один та багато. Вміють лічити в межах 10, вміють порівнювати суміжні числа, складають числа із двох менших, знають назви сенсорних еталонів: колір, форма, величина, називають послідовність пір року, днів тижня. Проте роблять суттєві помилки в розв’язуванні і складанні прикладів, задач на додавання, віднімання, користуючись цифрами і знаками.
Проводячи аналіз роботи з дошкільниками з художньо-естетичного розвитку відмічено, що більшість дітей уміють зображувати запропоновані предмети, контури й силуети людей, дерев, але майже половина з них робить це переважно на примітивному рівні. Діти намагаються проявляти творчість під час виготовлення робіт. Вихователі часто використовують нетрадиційні техніки зображувальної діяльності.
Впродовж року проводилася системна, кропітка робота з дітьми щодо формування знань, умінь, навичок відповідно до ліній розвитку БКДО. Так результати моніторингових досліджень, тематичних перевірок свідчать про середній рівень мовленнєвої компетентності; достатній рівень сенсорно-математичного розвитку, творчих здібностей; наявність у дітей знань з народознавства, довкілля, художньої літератури, екології, права; вміння проводити дослідницьку роботу тощо.
На підставі аналітичного зрізу рівня розвитку дітей проведеного педагогами ЗДО, отримано наступні результати:
- з високим рівнем розвитку - 20% дітей;
- з достатнім рівнем розвитку – 41% дітей;
- з середнім рівнем розвитку – 37% дітей;
- з низьким – 2% дітей.
Колектив закладу продовжує безперервну роботу зі зміцнення фізичного і психічного здоров’я, формування ціннісного ставлення дитини до свого здоров’я, інтересу до здорового способу життя.
Дітей оточують кваліфіковані педагоги, інструктор з фізичної культури, практичний психолог, вчитель-логопед, медичний працівник, які здійснюють моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, здійснюють контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я, вирішують питання щодо системи заходів по оздоровленню дошкільників.
6. Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту
У закладі проводиться систематична робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності:
- здійснює роботу служба охорони праці, призначені відповідальні;
- розроблені, затверджені та обліковані інструкції з охорони праці;
- щороку визначається готовність закладу до нового навчального року, осінньо-зимового періоду;
- організовано проходять медичні огляди працівників;
- розроблені та поетапно виконуються комплексні плани-заходи з охорони праці та пожежної безпеки тощо.
- постійно проводиться профілактично-роз’яснювальної робота, інструктажі та практичні тренування з персоналом та вихованцями закладу щодо дій у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій.
У зв’язку із введенням воєнного стану в Україні охорона і збереження життя та здоров’я дітей стали ще більш актуальними та першочерговими завданнями ЗДО. Тому педагоги закладу постійно інформували дітей та батьків щодо заборони:
- перебування дітей на вулиці в години комендантського часу;
- дітям підіймати незнайомі предмети, іграшки на вулицях чи поза межами будинку. Націлювали на неухильне дотримання вимог по укриттю населення під час повітряної тривоги (довгі безперервні звуки сирени – початок повітряної тривого, короткі переривчасті – припинення повітряної тривоги). Розширювали знання щодо мінної небезпеки, правил поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів. Психолог закладу постійно надавав психолого-педагогічні рекомендації та поради батькам: як допомогти дитині у воєнний період?
Відповідно до Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», наказу Міністерства освіти і науки України від 06 серпня 2019 року № 1080 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розроблення мобілізаційного плану закладами освіти, підприємствами, установами та організаціями Міністерства освіти і науки України», згідно з наказом Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації від 22 лютого 2023 року № М/01.05.1/17-23ДСК «Про розподіл мобілізаційних завдань (замовлень) між закладами освіти Вінницької області» було розроблено та затверджено мобілізаційний план Немирівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 «Дзвіночок» Немирівської міської ради.
Колектив Немирівського ЗДО №3 «Дзвіночок» прийняв активну участь у щорічній Всеукраїнській акції з благоустрою та санітарної очистки території населених пунктів області «За чисте довкілля», яка проходила упродовж квітня місяця. В рамках акції були проведені:
Також працівники та батьківська громада закладу активно долучилися до благодійного ярмарку, який був організований за ініціативи міського голови у Немирівській громаді. Вторговані кошти були передані на підтримку ЗСУ.
Медичне обслуговування дітей у закладі здійснювали сестра медична старша Білик Юлія Олексіївна. У своїй діяльності керувалась чинним законодавством та нормативно-правовими актами органів охорони здоров’я, освіти та науки. Медичний кабінет оснащено відповідно до Положення про кабінет та забезпечений лікарськими засобами, виробами медичного призначення. Сестрою медичною старшою здійснювався постійний контроль за станом здоров’я дітей. На основі медичних даних проводився аналіз стану здоров’я вихованців та здійснювався розподіл на медичні групи для фізкультурних занять і загартування, дані вносилися до листка здоров’я на кожну вікову групу дітей. Також проводились антропометричні виміри дітей згідно термінів, результати яких відображались у листках здоров’я та надавались вихователям і батькам.
У 2022/2023 навчальному році з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби заклад здійснював свою діяльність відповідно до вимог санітарного регламенту та постанови Головного державного санiтарного лiкаря України вiд 28.11.2022 №1 «Про затвердження протиепiдемiчних заходiв у закладах освiти на перiод карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)». Згідно з вимогами заклад забезпечено необхідною кількістю засобів індивідуального захисту, дезінфікуючих та мийних засобів. Відповідно до заходів складені графіки заміни засобів індивідуального захисту, графіки провітрювання та прибирання приміщень з деззасобами, розроблено алгоритм дій на випадок захворювань серед персоналу та дітей, облаштовано місця для обробки рук персоналом, дітьми та батьками. Щоденно перед початком зміни сестрою медичною старшою проводився температурний скринінг працівників закладу та вихованців. Також з персоналом проводились інструктажі та навчання щодо особливостей роботи впродовж карантину та порядку дій у випадку виявлення ознак захворювання у дітей. Зокрема проведені інструктажі з помічниками вихователів та вихователями «Правила утилізації ЗІЗ», «Режим дезінфекції при карантині», «Правила миття посуду», «Правила миття іграшок», «Правила, яких треба дотримуватись, щоб не інфікуватись коронавірусом».
У закладі дотримувались максимального перебування дітей на свіжому повітрі, починаючи з ранкового прийому. З метою недопущення поширення короновірусної хвороби та безпековою ситуацією не дозволявся вхід сторонніх осіб на територію та приміщення дитячого садка. Було організоване чергування працівників закладу. Сестрою медичною старшою здійснювався контроль за виконанням протиепідемічних заходів персоналом, дотриманням особистої гігієни, використанням спецодягу за призначенням, зміною постільної білизни за графіком, контроль за маркуванням прибирального інвентарю та його використанням, за організацією питного режиму в групах. З метою навчання дітей гігієни рук у кожну групу були підготовленні правила миття рук. Вчасно проводився лабораторний контроль показників мікроклімату, освітлення, якості питної води, піску в пісочницях. Результати в межах норми.
Оздоровчо-профілактична робота в закладі спрямовувалась на охорону та зміцнення фізичного здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання звички здорового способу життя, формування культури здоров’я, а тому у закладі в кожній віковій групі розроблені комплекси фізкультурно-оздоровчої роботи, у яких особлива увага приділялася нетрадиційним формам оздоровленння, рухливим іграм з фізичним дистанціюванням в умовах карантину, гігієнічним процедурам. Сестра медична старша постійно співпрацювали з вихователями та інструктором з фізкультури з метою здійснення диференційованого підходу до кожної дитини.
Сестрою медичною старшою здійснювався постійний контроль за проходженням медогляду працівниками та результати вносились у журнал. З профілактичною метою, також проводився огляд дітей на педикульоз. З результатами огляду ознайомлювала батьків. При виникненні інших інфекційних захворювань серед дітей сестрою медичною старшою разом з працівниками груп проводились карантинні заходи щодо подолання інфекції. Постійно проводився в закладі облік та аналіз захворюваності дітей на підставі довідок лікаря. Інформацію про аналіз захворюваності сестра медична подавала щоквартально та з підсумком за рік до наказу керівника. Результати аналізу захворюваності заслуховувались на виробничих нарадах. У закладі знижена інфекційна та простудна захворюваність.
Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами для підвищення опору дитячого організму до захворювань, для нормального росту і розвитку дітей, які виховуються у закладі дошкільної освіти. Велика та щоденна робота у нашому закладі проводилася з організації харчування дітей відповідно до регламентуючих документів.
Адміністрація закладу продовжувала впровадження та постійно підтримувала функціонування принципів системи HACCP на харчоблоці. Головні завдання системи HACCP, які здійснювалися у нашому закладі у минулому навчальному році, це – аналіз небезпек і проведення поетапного контролю за всіма етапами приготування їжі, починаючи від прийому продуктів харчування на склад і до моменту подачі готової страви.
Велика увага приділяється покращенню санітарно-технічного стану харчоблоку. Комора харчоблоку забезпечена окремими холодильниками та морозильними камерами для м’ясної, рибної, молочної продукції, є холодильник для збереження продуктів, які видані з комори для приготування їжі в харчоблоці. Холодильники забезпечені термометрами.
Організація харчування дітей у закладі здійснюється сестрою медичною старшою Білик Ю.О. У закладі забезпечений щоденний контроль за роботою харчоблоку, дотриманням технології приготування страв, закладкою продуктів, безпечністю і якістю готової продукції. Сестрою медичною старшою проводиться аналіз виконання норм харчування.
Адміністрація закладу дбала про раціональне використання виділених коштів на харчування дітей, в межах коштів намагалися зробити його збалансованим, різноманітним. Організація харчування здійснюється за відпрацьованим режимом і графіком харчування, оскільки заклад працює 10,5 годин, то режим харчування 3-х разовий. У закладі здійснювався контроль за дотриманням гігієнічних вимог під час організації харчування дітей у групах, проводилась робота щодо формування культурно-гігієнічних навичок та навичок культури поведінки дітей у процесі харчування.
Щомісяця проводиться моніторинг за організацією раціонального харчування, про виконання норм харчування раз у півріччя видається відповідний наказ. Аналіз виконання норм харчування за 2022/2023 н.р. показав, що в цілому харчування дітей у закладі здійснювалось наближено до норм, було раціональним та різноманітним. Середній показник виконання норм харчування за ІІ півріччя 2022 року становить дітей від 2 до 4 років – 88,9%, дітей від 4 до 6(7) років – 90,7%; за I півріччя 2023 року становить дітей від 2 до 4 років – 82,5%, дітей від 4 до 6(7) років – 83,8%.
Виконання норм харчування дітей за ІІ півріччя 2022 року
|
Продукти |
Виконання норм дітей 2-4 років % |
Виконання норм дітей 4-6(7) років % |
|
М’ясо свине (г) |
90 |
98,4 |
|
М’ясо птиці (г) |
92,46 |
99,8 |
|
Риба (г) |
137 |
150,5 |
|
Олія соняшникова (г) |
86,92 |
91,03 |
|
Масло вершкове (г) |
117,66 |
116,8 |
|
Молоко (г) |
114,2 |
108,58 |
|
Сир кисломолочний (г) |
33,83 |
38,7 |
|
Сир твердий (г) |
28,5 |
29,46 |
|
Сметана (г) |
47,13 |
33,4 |
|
Яйце (шт.) |
85 |
90 |
|
Цукор (г) |
- |
88,24 |
|
Картопля (г) |
139 |
138,97 |
|
Овочі (г) |
90,44 |
91,66 |
|
Фрукти (г) |
98,91 |
99,33 |
|
Соки (г) |
96,52 |
97,94 |
|
Крупи, бобові та макаронні вироби (г) |
103,56 |
100,4 |
|
Хліб цільнозерновий (г) |
105 |
108,66 |
|
Фрукти сушені (г) |
43,53 |
48,8 |
Виконання норм харчування дітей за І півріччя 2023 року
|
Продукти |
Виконання норм дітей 2-4 років % |
Виконання норм дітей 4-6(7) років % |
|
М’ясо свине (г) |
96,94 |
104,4 |
|
М’ясо птиці (г) |
98,51 |
94 |
|
Риба (г) |
118,12 |
97,5 |
|
Олія соняшникова (г) |
136,15 |
103,1 |
|
Масло вершкове (г) |
112,16 |
103,5 |
|
Молоко (г) |
91,27 |
95,05 |
|
Сир кисломолочний (г) |
48,36 |
44,3 |
|
Сир твердий (г) |
50 |
58,13 |
|
Сметана (г) |
61,7 |
50,8 |
|
Яйце (шт.) |
98,95 |
103,94 |
|
Цукор (г) |
75,8 |
88 |
|
Картопля (г) |
46,8 |
69,28 |
|
Овочі (г) |
80,44 |
87,38 |
|
Фрукти (г) |
99,08 |
92,72 |
|
Соки (г) |
38,49 |
94,6 |
|
Крупи, бобові та макаронні вироби (г) |
73,7 |
81,43 |
|
Хліб цільнозерновий (г) |
99,27 |
92,98 |
|
Фрукти сушені (г) |
59 |
86,33 |
Організація харчування здійснюється згідно постанови КМУ від 24.03.2021 року №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Чотиритижневе меню на зимовий період погоджене Головним управлінням Держпродспоживслужби у Вінницькій області.
При організації харчування вихованців закладу здійснювався соціальний захист пільгових категорій дітей.
Були звільнені на 100% від плати за харчування батьки дітей наступних категорій:
- дітей з інвалідністю - 1;
- дітей із сімей, де на утриманні знаходиться дитина з інвалідністю -1;
- дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних групах - 5;
- дітей, батьки яких мобілізовані до Збройних Сил України та інших військових формувань, учасників АТО - 19;
- дітей із сімей, що отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» - 4;
- дітей з числа внутрішньо переміщених осіб - 4;
Для батьків вихованців із багатодітних сімей, у яких троє і більше дітей, зменшено вартість харчування на 50% – 5.
8. Робота з батьківською громадськістю
Взаємодія з сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом. Для цього організовувались різні активні форми співпраці:
За минулий навчальний рік педагогічний колектив створив сприятливі умови для виховання та навчання малюків, залучаючи до своєї роботи батьків. Ця робота була системною і безперервною. Завдяки співпраці з батьками досягнуто значних результатів у навчанні та вихованні дітей дошкільного віку, вдосконаленні навчально-матеріальної бази. Разом з батьками були створені осінні, Різдвяні та Великодні диво-композиції. Проводилися конкурси, благодійні ярмарки, екологічні акції, виставки малюнків батьків та дітей, організовувалися фотовиставки з сімейними світлинами у групових осередках. Враховуючи карантинні обмеження, які були впродовж усього навчального року, а також через воєнний стан, перевага надавалася дистанційним формам роботи з батьками у вайбер-групах, через сторінку закладу в Фейсбуці.
У закладі проводяться батьківські збори, на яких вирішуються нагальні питання, що виникають в процесі життєдіяльності групи та під час освітнього процесу. Батьки вихованців також надають благодійну спонсорську допомогу для створення відповідних матеріально-технічних умов щодо перебування дітей у закладі, допомагають вихователям у створенні ігрових осередків та озелененні груп і дитячих майданчиків.
Взаємодія з родинами вихованців була і залишається важливим завданням роботи закладу. Така робота сприяє зближенню педагогів і батьків, допомагає наблизити сім’ю до дитсадка та визначити оптимальні шляхи виховного впливу на дитину.
У Немирівському закладі дошкільної освіти №3 «Дзвіночок» функціонують:
• 10 групових приміщень, кожне з яких має: роздягальну, ігрову, спальну, туалетну кімнати та буфетну кімнату для миття і зберігання посуду;
• фізкультурна зала з відповідним інвентарем, традиційним та нетрадиційним обладнанням;
• музична зала з необхідним наповненням;
• методичний кабінет – центр методичної роботи з педагогічними кадрами дошкільного закладу з відповідним наповненням;
• кабінет психолога, оснащений для забезпечення роботи психологічної служби;
• ресурсна кімната, оснащена для роботи з дітьми з ООП;
• кабінет бухгалтерської служби, оснащений для здійснення завдань закладу дошкільної освіти як розпорядника бюджетних коштів;
• медичний кабінет.
Матеріально-технічний стан групових приміщень відповідає нормам санітарно-гігієнічного забезпечення. Групи укомплектовані м’яким і твердим інвентарем. Щорічно проводяться необхідні ремонтні роботи. Кожна дитина індивідуально забезпечена: меблями, постільною білизною, рушниками. Кухонний посуд для отримання страв з харчоблоку відповідає вимогам інструкції з організації харчування. Столовий посуд для харчування дітей у групах забезпечений у достатній кількості, естетичний, в хорошому стані. Посуд, меблі, постільна білизна, рушники марковані згідно санітарно-гігієнічних вимог. Достатньо інвентарю для прибирання приміщень, який маркований та правильно зберігається.
У закладі постійно проводилася робота із зміцнення предметно-ігрового розвивального сучасного простору для дітей всіх вікових груп у відповідності до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти. Заклад підключений до мережі Інтернет та забезпечений технічними засобами навчання: комп’ютерами, принтерами, ксероксами, проектором, музичними центрами.
Будівля розташована на окремій земельній ділянці. Територія впорядкована, огороджена, озеленена, обладнана необхідними спорудами. На території розміщені: дитячі ігрові майданчики, відокремлені захисними зеленими смугами, фізкультурний майданчик. Обладнання на майданчиках відповідає росту і віку дітей, надійно і стійко закріплене.
Постійно вдосконалюється матеріально-технічний стан приміщень та території нашого закладу:
• замінені всі вікна та вхідні двері на енергозберігаючі;
• частково замінені міжкімнатні двері;
• всі групові приміщення забезпечені водонагрівачами, пилососами;
• проведена заміна сантехніки у кімнатах для миття посуду всіх груп;
• постійно поповнюється м’який інвентар: постільною білизною, рушниками для дітей, покривалами, килимами, спецодягом для працівників тощо;
• проведено капітальний ремонт по утепленню фасаду приміщення;
• облаштовано відповідно до вимог найпростіше укриття загальною площею 209,4 кв.м.
Слід відмітити, що Немирівский ЗДО №3 «Дзвіночок» має потужну матеріально-технічну базу. В закладі створені належні умови для навчання, розвитку, дозвілля та відпочинку дітей. Робота закладу відмічається стабільністю та позитивною результативністю, про що свідчить наповнюваність та позитивний імідж закладу. Адміністрація закладу створює працівникам всі умови для плідної роботи. Осучаснення та розвиток закладу буде залежати від нововведень, бачення власної перспективи розвитку, конструктивної співпраці та партнерської взаємодії всіх учасників освітнього процесу.
10. Фінансово-господарська діяльність
Заклад дошкільної освіти є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні.
Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється згідно з кошторисом, сформованим Немирівською міською радою. За ІІ півріччя 2022 року з місцевого бюджету було використано 4154341,26 грн. та за І півріччя 2023 року – 4860741,64 грн.
Видатки за ІІ півріччя 2022 року
Упродовж ІІ півріччя 2022 року надійшло коштів - 4154341,26 грн., із них отримано асигнувань - 4109224,01 грн. та отримано як плата за послуги (батьківська плата) - 45117,25 грн.
Упродовж ІІ півріччя 2022 року здійснені придбання та послуги (роботи):
придбання генератора 3-фаз. - 90000,00 грн.;
придбання сантех.матеріали (унітази, вентилятори, змішувачі, сифони, скло для душу, підони для душ. каб, унітази бебі) - 18770,00 грн.;
придбання будівельних матеріалів (шпаклівка, фарба емул., рейки дерев’яні, відсів, клей для плитки, профіль, цемент, саморізи, вогнебіозахист, піна, ОСБ) – 40453,00 грн.;
придбання паперу офісного та канцелярського приладдя – 7100,00 грн.;
придбання ПММ на суму – 7350,00 грн.;
придбання господарських матеріалів - 4890,00 грн.;
інтернет послуги та лабораторні дослідження -1520,00 грн.;
встановленння тривожної кнопки – 5708,00 грн.;
технічне обслуговування техніки - 5570,00 грн.
Видатки за І півріччя 2023 року
Упродовж І півріччя 2023 року надійшло коштів у сумі 4860741,64 грн. з місцевого бюджету та отримано благодійних дарунків на суму – 51388,00 грн. із них: «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» у розмірі 15090,00 грн. (мікрохвильова піч -1 одиниця, праска - 3одиниці, електричний водонагрівач-1одиниця) та «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» у сумі 36298,00 грн. (пральна машина - 1 одиниця, сушильна машина - 1одиниця).
Упродовж І півріччя 2023 року здійснені придбання та послуги (роботи):
придбання подарунків випускникам (48 дітей) - 7200,00 грн.;
придбання господарського інвентарю та супутніх господарських товарів -1650,00 грн.;
придбання засобів індивідуального захисту та миючих засобів - 5880,00 грн.;
придбання паперу офісного та канцелярського приладдя, в тому числі фарби для картриджів – 15103,00 грн.;
придбання супутнього обладнання до комп’ютерної техніки (картридж) - 750,00 грн.;
придбання вогнегасника - 550,00 грн.;
придбання ПММ (на обкошування території закладу) - 2075,00 грн.;
придбання будівельних матеріалів, для облаштування укриття, а саме додаткового отвору та підлоги (цемент, електроди, труби метал, тощо) - 8242,00 грн.;
придбання товарів для проведення корекційно-розвиткової роботи – 8407,00 грн.;
проходження обов’язкового медичного профілактичного огляду працівників закладу - 36185,00 грн.;
проведення санітарно-гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища та трудового процесу для атестації робочих місць - 12000,00 грн.;
обслуговування програмного забезпечення «АС-Комплекс, АС-Зарплата» -13980,00 грн;
Доступ до програмного забезпечення «Medocс» та послуги інформатизації-3000,00 грн;
вимірювання електричного опору ізоляції - 2788,00 грн;
технічна перезарядка вогнегасників - 1340,00 грн;
послуги в сфері метрології (повірка обладнання) - 2712,00 грн.;
ремонт та обслуговування обладнання - 3402,00 грн.;
обслуговування програмного забезпечення Fitбюджет - 4084,00 грн.;
послуги охорони(тривожна кнопка) - 600,00 грн.;
послуги по заправці картриджів – 3060,00 грн.
11. Пріоритетні завдання на 2023-2024 навчальний рік
Розвиток дошкільної освіти залишається одним із пріоритетних напрямів державної політики у галузі освіти. Час диктує нові критерії успішності сучасного навчального закладу. На перший план виходять не просто зовнішній вигляд та внутрішній інтер’єр приміщень закладу, а такі критерії, як безпека освітнього середовища, комфорт, умови праці. Головним завданням залишається створення належних умов для отримання дітьми дошкільної освіти, забезпечення дієвості особистісно орієнтованої освітньої системи та реалізація принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в закладі дошкільної освіти.
Тому адміністрація закладу та педагогічний колектив у наступному 2023-2024 навчальному році буде спрямовувати свою діяльність на розв’язання основних пріоритетних завдань:
1. Проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу дошкільної освіти за вимогами, критеріями, індикаторами, визначеними у Методичних рекомендаціях з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
2. Продовження роботи щодо національно-патріотичного виховання, підвищення рівня культури українського мовлення дошкільників як основи формування національно-патріотичних почуттів.
3. Інтеграція в освітній процес сучасних інноваційних технологій як складової процесу модернізації освіти для формування життєво компетентної особистості.
4. Забезпечення комфортних та безпечних умов навчання та праці.
5. Підтримання позитивного морально-психологічного клімату в колективі.
6. Поліпшення умов для розвитку та виховання дітей в умовах інклюзії. Підвищення професійного рівня педагогів з питань надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами.
7. Продовження роботи з родинами та громадськістю щодо надання якісної дошкільної освіти завдяки розширенню форм та видів співпраці з ними, прозорості та відкритості роботи закладу через ЗМІ, веб-сайт, загальнодоступну сторінку в Facebook.
8. Актуальними залишаються організація харчування дітей та впровадження системи НАССР у закладі.
Тут речення один.